Just noticed the link to the Sri Sathya Narayana Puja booklet provided by Sri Praveen, and followed it. The booklet seems to be an extract from விரத பூஜா விதாநம் published by தி லிட்டில் பிளவர் கம்பெனி சென்னை. Some parts of the booklet surprised me.
The following comments are not meant in any way to criticise or fault the contents of the extract, but are based on my own experience in conducting Maha Vishnu Pujas and other Pujas.
One. At sections 10 and 12 are given manthrams for Ganapathyaathi Pancha-lokapaala puja and Indraathi ashta-dikh-paalaka puja. Section 11 in between is Navagraha Puja.
In pujas I have conducted the five pancha-lokapaalas and the eight ashta-dikh-paalakas are included in the 17-naama loka-paalakas, and are worshipped immediately after Navagraha Puja. The 17 are:-
இந்திரன், அக்னி, யமன், நிர்ருதி, வருணன், வாயு, ஸோமன், ஈஷானன், துர்கா, கணபதி, க்ஷேத்ரபதி, வாஸ்த்து-புருஷன், த்றயம்பகன், இந்திரன்-மகவன்தன், இந்திரன்-அபயகரன், ம்ருத்யுஞ்ஜயன், அக்னி-வைஷ்வானரன்.
Two. In section 14, aavaahanam seems to come BEFORE dhyaanam, instead the more normal other way round.
Three. Page 16. Although the event is Sree Sathya Naaraayana Puja, the ashtothram is that of Lord Krishna, one of Lord Naaraayana's ten avathaarams. The (probably more apropriate) Mahaa Vishnu ashtothra naamaa-vali is given below:-
ஓம் அச்சயுதாய நமஹ
அதிந்த்ரியாய
அநாதிநிதனாய
அநிருத்தாய
அம்ருதாய
அரவிந்தாய
அஸ்வத்தாய
ஆதித்யாய
ஆதிதேவாய
ஆனந்தாய (10)
ஈஸ்வராய
உபேந்தராய
ஏகஸ்மை
ஓஜஸ்தேஜோ த்யுதிதராய
குமுதாய
க்ருதஜ்ஞாய
க்ருஷ்ணாய
கேசவாய
க்ஷேதஜ்ஞாய
கதாதராய (20)
கருடத்வஜாய
கோபதயே
கோவிந்தாய
கோவிதாம்பதயே
சதுர்ப்புஜாய
சதுர்வ்யூஹாய
ஜனார்தநாய
ஜ்யேஷ்ட்டாய
ஜ்யோதிராதித்யாய
ஜ்யோதிஷே (30)
தாராய
தமநாய
தாமோதராய
தீப்தமூர்த்தயே
துஸ்ஸ்வப்னநாஷணாய
தேவகீநந்தநாய
தனஞ்ஜநாய
நந்திதே நாராயணாய
நாரஸிம்ஹவபுஷே (40)
பத்மநாபாய
பத்மிநே
பரமேஸ்வராய
பவித்ராய
பிரத்யும்நாய
ப்ரணவாய
புரந்தராய
புருஷாய
புண்டரீகாக்ஷாய
ப்ருஹத்ரூபாய (50)
பக்தவத்ஸலாய
பகவதே
மதுஸூதநாய
மஹாதேவாய
மஹாமாயாய
முக்தாநாம் பரமகதயே
முகுந்தாய
யஜ்ஞகுஹ்யாய
யஜ்ஞபதயே (60)
யஜ்ஞஜ்ஞாய
யஜ்ஞாய
ராமாய
லக்ஷ்மீபதயே
லோகாத்யக்ஷாய
லோஹிதாக்ஷாய
வரதாய
வர்த்தநாய
வராரோஹாய
வஸுப்ரதாய (70)
வஸுமதஸே
வ்யக்தரூபாய
வாமநாய
வாயுவாஹநாய
விக்ரமாய
விஷ்ணவே
விஷ்வக்ஸேநாய
வ்ருஷோதராய
வேதவிதே
வேதாங்காய (80)
வேதாய
வைகுண்டாய
ஷரணாய
ஷாந்தாய
ஷார்ங்ககதந்வநே
ஷாஷ்வதஸ்தாணவே
ஷிகண்டினே
சிவாய
ஸ்ரீதராய
ஸ்ரீநிவாஸாய (90)
ஸ்ரீமதே
ஷுபாங்காய
ஷ்ருதிஸாகராய
ஸங்கர்ஷணாய
சதாயோகிநே
ஷ்ருதிஸாகராய
ஷ்ருதிஸாகராய
ஸர்வதோமுகாய
சர்வேஷ்வராய
ஸஹஸ்ராக்ஷாய
ஸ்கந்தாய
ஸாக்ஷிணே (100)
ஸுதர்ஷனாய
ஸுராநந்தாய
ஸுலபாய
ஸூக்ஷ்மாய
ஹரயே
ஹிரண்யகர்ப்பாய
ஹிரண்யநாபாய
ஹ்ருஷீகேஷாய (108)
Four. At bottom of page 18, for samastha rajopacharam only two items, i.e. chchathram and chamaram are given with manthrams. One more, vyajanam, is mentioned, without manthram. The complete 10 items are given below:-
1. chchathram dhaarayaami;
2. chaamare veejayaami;
3. vyajanam veejayaami;
4. nruttham darshayaami;
5. vaadyam ghoshayaami;
6. geetham shraavayaami;
7. andolikaam aarohayaami;
8. ashvam aarohayaami;
9. gajam aarohayaami;
10. ratham aarohayaami.
It is normally up to the practising grahastha and his pathni to guide the vaadhyar as to what are the long-held family practices in these matters. There may well be variations between families. If in doubt, elders, preferably of one's gothram, can be consulted.
Namaskaarams to all readers.
S Narayanaswamy Iyer