• Welcome to Tamil Brahmins forums.

    You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our Free Brahmin Community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.

A poem a day to keep all agonies away!

சிந்தனை தந்த இந்திர ஜாலம்

#052. பக்தி,பகுத்தறிவு

மூவுலக சஞ்சாரியான நாரதர்
முன் நிற்கக் கண்டார் இருவரை.


இருவருமே நல்ல தபஸ்விகள்,
இறையைக் காண விழைபவர்கள்.


“வைகுண்டத்திலிருந்தா வருகின்றீர்?
வைகுண்டநாதன் என்ன செய்கின்றார்?”


நாரதர் சிரித்துவிட்டுச் சொன்னார்,
“நாரணனுக்கு எல்லாமே விளையாட்டு!


யானைகளையும், ஒட்டகங்களையும்,
யாராலுமே செய்ய முடியாதபடி, அவர்


ஊசியின் சிறு கண்ணின் வழியே
உள்ளே புகச் செய்கின்றார், ஆஹா!”


முதலாம் யோகி பரம பக்தர்,
முழு விசுவாசம் உடையவர்.


“செய்வார்! செய்வார்! அவர்தான்
செய்ய வல்லவர் அற்புதங்களை!”


இரண்டாமவர் பகுத்தறிவுவாதி;
இளநகை புரிந்தார் அப்போது.


“யானையாவது? ஊசிக் காதாவது?
யாருக்கு காது குத்துகின்றீர்கள்?”


“முடியும்” என்றால் எல்லாம் முடியும்;
“முடியாது” என்றால் எதுவும் முடியாது!


“உருவம்” என்றால் உண்டு உருவம்;
“அருவம்” என்றால் வெறும் அருவமே.


நாம் விரும்புகின்றபடியே தன்னை,
நமக்குக் வெளிக்காட்டுவான் இறைவன்!


வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.


#052. Paripoorna Bhakti ( Total Faith )


Naradha was returning from Vaikuntam. He met two true thapasvis on the way. They were doing penance with the idea of getting a glimpse of BhagavAn.


They asked whether NAradha was returning from Vaikuntam. When NAradha said that he was in fact returning after having dharshan of Lord NArayaNa.


The tapasvis asked him,” What was the God doing there?”


NAradha told them, “Lord NArAyaNa was passing elephants and camels through the eye of a needle.”


One of the two tapasvis believed NAradha’s words as he had paripoorna bhakti (total faith on God) and said, “Nothing is impossible for the Lord.”


The other tapasvi used his common sense and hence doubted the words spoken by NAradha.


In the world also half the people doubt the powers of God, while the other half believes that anything is possible for God.





 
சிந்தனை தந்த இந்திர ஜாலம்

#053. வெள்ளி நாணயங்கள்

ஒவ்வொரு நாளும் உங்களுக்கு நான்,
ஒவ்வொரு மூட்டை நிறைய நாணயங்கள்,
அள்ளி அள்ளி தினம் தந்திட்டால், நீங்கள்
உள்ளம் மகிழ்ந்து என்ன செய்வீர்கள்?

நான் தரும் நாணயங்கள் மாறுபட்டவை.
நன்றாகச் செலவு செய்ய முடியும், ஆனால்
மாற்றி வேறு யாருக்கும் கொடுக்கவோ, அன்றி
மறுநாள் கணக்கில் சேர்க்கவோ இயலாது!

பயன் படுத்தியே ஆக வேண்டும், உங்களால்
இயன்றவரை. இல்லாவிட்டால் முழுவதுமாய்
மறைந்து விடும் அந்த மாயப் பண மூட்டை;
என்று இருந்தால் நீங்கள் என்ன செய்வீர்கள்?

ஒவ்வொரு வெள்ளி நாணயத்தையும்,
ஒழுங்காக உமக்கு மிகவும் பிடித்ததை,
வாங்கச் செலவு செய்து மனம் மகிழ்வீர் .
வந்ததை வீணாக்க மாட்டீர் அல்லவா?

இறைவன் நமக்கு ஒவ்வொரு நாளும்,
இனிய 86,400 நொடிகள் அளிக்கின்றான்.
நம்மால் அதை மாற்றவும் முடியாது!
நம்மால் அதை சேமிக்கவும் முடியாது!

“ஒரு முறை போனால் போனது தான்!” என்றாலும்
ஓராயிரம் நொடிகளை நாம் வீணடிக்கின்றோம்!
பணம் என்றால் பாங்காக உள்ள எல்லோரும்,
மனம் போலக் காலத்தை விரயம் செய்கின்றோம்!

ஒவ்வொரு நொடியை வீணாக்கும் போதும்,
ஒவ்வொரு நாணயம் உருண்டோடுவது போல;
எண்ணிப் பார்த்தால் உண்மை விளங்கும்,
எண்ணுவோம், நொடிகளையும் வீணாக்காமல்!

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி

#053. SILVER COINS.

Suppose I present you with a bagful of silver coins everyday, what will you do? The coins I give you are different. You may spend them to your heart’s delight but you can not save them nor can you transfer them to the next day’s account.

Either you use them or lose them – as the unspent money will disappear into thin air! What will you under these circumstances?

You will be careful to spend each coin well and intelligently, in getting the things you cherish most. You won’t want to waste the coins or lose them forever!

God gives each and every one of us, everyday, a wonderful bag containing 86,400 precious seconds. We can spend them but we can neither transfer them nor save them. Time wasted is lost forever!

Yet how many seconds, minutes and hours we just waste everyday! We are extremely careful not to waste even one rupee but we never bother about the 1000s of seconds we waste just like that!

If we imagine a silver coin rolling away from our collection every time we waste a second, we will realize the value of time and use it wisely.

 
சிந்தனை தந்த இந்திர ஜாலம்

#054. முடியாததில்லை

நூதன நோயால் துன்புற்ற மகனின்
வேதனை தாள இயலாத தந்தை,
வியாதிக்கு ஒரு மருந்தைக் கேட்டு
வியப்பிலே ஆழ்ந்து போய்விட்டான்.


மனிதனின் மண்டை ஓடு ஒன்றிலே,
மழை நீரும், நாகப் பாம்பின் விஷமும்,
சுவாதி நட்சத்திரத்தின் உச்சத்தில்
சேகரித்துக் கொடுக்க வேண்டுமாம்!


யாரால் செய்ய இயலும் இவைகள்,
பாரில் அந்தப் பரந்தாமனைத் தவிர?
“சிறுவனைக் காக்க நீதான் எனக்கு
ஒரு வழி காட்ட வேண்டும் ஐயனே!”


மறுநாள் காலையில் உச்சத்தை
சுவாதி நட்சத்திரம் அடையுமாம்.
மற்றவற்றுக்கும் அந்த மாலவனே
சுலப வழிகளைக் காட்ட வேண்டும்!


காலையிலே பிரார்த்தனைகளுடன்
சென்றவன் கண்டான் மண்டையோடு;
காலத்துக்குத் தேடினாலுமே எளிதில்
சென்ற இடத்தில் கிடைக்காத ஒன்று!


மேலும் பிரார்த்திக்கையில் அங்கே
மழை பெய்யத் தொடங்கியது பாரீர்!
“தேவை இன்னும் ஒன்றே ஒன்றுதான்;
தேவன் அதுவும் எனக்கு அருளுவான்!”


மழையில் நனைய வெளியே வந்தது
மண்டூகம் ஒன்று, சப்தமிட்டபடியே.
பாம்பு அதைக் கவ்வ முயன்றபோது,
பாம்பிடம் மாட்டாது, தாவியது தவளை.


விஷம் விழுந்தது, மண்டை ஓட்டில்
விழுந்து கொண்டிருந்த மழை நீரிலே!
“இறைவா! உன் கருணையே கருணை!”
இறையருளால் சிறு மகன் பிழைத்தான்.


முடியுமா? நடக்குமா? என்றெல்லாம்,
மனத்தைக் குழப்பிக் கொள்ளற்க!
முயற்சி, நம்பிக்கை ஒன்றானால்,
முடியாதது எது? நடக்காதது எது?


வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி


#054. Nothing is impossible for God


A man’s son suffered from a strange disease. The only medicine was the rain water and cobra poison collected in a human skull when the star Swathi was at its uchcham (highest position).


The man had staunch faith in God and prayed to Him. The next morning the star swathi would be at its uchcham. He set out to the woods and found a human skull – something which is very weird and rare to locate!


It started raining. A frog came out to play in the rain and a cobra tried to catch it. The frog escaped but the venom of the snake fell in the skull in which the rain water was falling.


God was truly great. He had fulfilled all the four difficult conditions! The man thanked His grace and rushed home to his son. The medicine saved his son’s life.


Never doubt the immense power of God. Nothing is impossible for Him. With an unshakable faith and a sincere effort from our side we can achieve the nearly impossible miracles als
o.





 
Any number of stories like this can be made up and then circulated to reinforce one's belief in God and also, the mysterious and miraculous manner in which He answers the prayers of His devotees. You can publish the same, but do not also put it in the 'Inbox' of the members of this forum without so much as a 'by your leave' or 'with your consent'. Praveen, the founder, has not indicated in any 'terms and conditions' of becoming a member of this forum that we have to suffer the onslaught of this veteran, Visalakshi Ramnai, with her daily ramble!
 
You can edit your settings as given here https://www.tamilbrahmins.com/faq.php?faq=vb3_user_profile#faq_vb3_other_settings (in case you did not know) - No one puts anything in your inbox (upto individuals to personalize the settings). Let us not blame others for our mistakes/shortcomings and maintain a decorum in this august forum.
Any number of stories like this can be made up and then circulated to reinforce one's belief in God and also, the mysterious and miraculous manner in which He answers the prayers of His devotees. You can publish the same, but do not also put it in the 'Inbox' of the members of this forum without so much as a 'by your leave' or 'with your consent'. Praveen, the founder, has not indicated in any 'terms and conditions' of becoming a member of this forum that we have to suffer the onslaught of this veteran, Visalakshi Ramnai, with her daily ramble!
 
Think of the Devil! He sure appears there. :evil:

Think of the Saviour. He too appears there! :angel:

I believe in Buddha's concept that "what we choose NOT to accept :hand:

gets returned to the person who had sent it out - with the interest due!!! :popcorn:

Also I figured out the answer for the riddle of the prevalent LOVE HATE

Psychology. I just dawned on me like a mathematical solution.

A person really is OR is imagined to be controversial in nature.


Half the population loves him what he is :love:

and hates him for what he does. :mmph:

The other half loves him for what he does :love:

and hates him for what he is. :mmph:

Why did I not think of this ever before ???
 
From # 10152


“முடியும்” என்றால் எல்லாம் முடியும்;
“முடியாது” என்றால் எதுவும் முடியாது!


“உருவம்” என்றால் உண்டு உருவம்;
“அருவம்” என்றால் வெறும் அருவமே.


நாம் விரும்புகின்றபடியே தன்னை,
நமக்குக் வெளிக்காட்டுவான் இறைவன்!

God makes sure that we are given ONLY
what can easily digest and assimilate! :hail:

If a mere kangaroo can perform such feats with its teats

sky is the limit for the miracles God can perform! :hail:


122. Double standard




The red kangaroo can produce two different kinds of milk from the adjacent teats at the same time!



The tiny joey is attached to one of the teats.
The other teat is available to feed the joey who had just left the pouch.
The elder brother is given richer milk to suit his needs.
The milk offered to the elder joey who has left the pouch is
33% percent higher in proteins and 400 % higher in fats!

https://amazinganimalkingdom.wordpress.com/amazing-animal-kingdom/122-double-standards/
 
சிந்தனை தந்த இந்திர ஜாலம்

#055. பிறவியும், உயர்வும்

பிறவியில் உயர்வு அடைபவர் மூவர்;
பிறவியினாலேயே உயர்ந்தவர்கள்,

பிறவியில் முயன்று உயர்ந்தவர்கள்,
பிறவியில் உயர்வுக்கு உந்தப்பட்டவர்கள்!

உயர் குலத்தில் உதித்ததால் மட்டுமே
உயர்ந்துவிடுவர் சில பாக்கியசாலிகள்;

உயர்ந்த முயற்சிகள் இல்லாமலேயே,
உயர்வை அடைந்துவிடுவார் இவர்கள்.

முயன்றும் முட்டி மோதிக்கொண்டும்,
முனைப்பினாலும், கடின உழைப்பினாலும்,

அல்லல்கள் பல உற்று, மனிதர்கள் சிலர்
அடைவர் உயரிய நிலை ஒன்றினை.

மூன்றாம் வகையினர் மாறுபட்டவர்.
வேண்டாம் என்று ஓடினாலும், விதி

விடாமல் துரத்திப் பிடித்து, அவர்களை
வேந்தர்கள் ஆக்கிவிடும் அவனியில்.

பிறவியால் கிடைத்த உயர்வும் சரி,
விதியால் விளைந்த உயர்வும் சரி,

அழிந்து போகலாம்; ஆனால் அழியாது
உழைப்பால் விளைந்த உன்னத உயர்வு!

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.

#055. THE GREATNESS OF MEN AND WOMEN

The heights by great men reached and kept are of three different types. Those who are born great, those who acquire greatness and those who have greatness thrust upon them.

The first type of great men are lucky enough to be born in great families. They need not struggle much to retain their greatness.

The second type struggle hard, overcome several hardships and attain an enviable height by their own efforts.

The third type are neither born in great families nor do they struggle much to come up in life. Fate also known as Good Fortune makes them great in life.

The first and the third type of greatness may vanish and disappear but never the second type achieved by one’s own hard work.

 
சிந்தனை தந்த இந்திர ஜாலம்

#056. இறை பக்தி

கனவான் வீட்டில் பூஜை செய்தவர்,
காரியமாக வெளியூர் சென்றார்.


பூஜையை நிறுத்தக் கூடாது என்று
பூஜையை மகனிடம் ஒப்படைத்தார்.


தினமும் தவறாமல் இறைவனுக்குத்
திருஅமுது செய்விக்கச் சொன்னார்.


சிறுவன் திருஅமுதை வைத்துவிட்டு,
பொறுமையாக அங்கே காத்திருந்தான்.


இறைவன் இறங்கி வரவுமில்லை!
இறைவன் அதை உண்ணவுமில்லை!


எத்தனை நேரம் இருந்தாலும்,
எதுவுமே அங்கு நடக்கவில்லை.


“தந்தையார் அளித்தால் உண்கின்றீர்;
நான் செய்த பிழை என்ன கூறும்” என


விம்மி விம்மி அவன் அழுது புரளவே,
நிம்மதி இழந்தார் நம் இறைவனும்.


மனித உருவில் இறங்கி வந்து,
மனிதக் குழந்தைக்காக உண்டார்.


“பிரசாதம் எங்கே?” என வீட்டார் கேட்க,
“பிரசாதம் இறைவன் புசித்துவிட்டார்!”


சிறுவனுக்கு இரங்கிய இறை பெரிதா?
இறை பக்தியால் சிறுவன் பெரியவனா?


விடையினை நீங்களே கூறுங்கள்!
விடை எனக்கு எட்டவேயில்லை!


வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.


#056. Trust in God.


A pujari who did puja in a rich man’s house had to go out of his village for a few days. He did not want to stop the daily puja. So his young son was entrusted with the daily puja.


The boy offered neivedhyam but the God did not eat. God never came to eat the offerings. The boy did not know about it.


So he waited for a long time. Finally he lost his patience and started crying – thinking that the God was angry with him and hence refused to eat the food being offered by him.


Finally the God took pity on the crying boy, assumed a human form and ate the neivedhyam. People were wonderstruck by the bakthi and unshakable faith of the little boy.





 
எந்த எண்ணம் தோன்றும் போதும்
சந்த வடிவில் எழுதிப் பார்த்தால்
அந்த நிமிடம் கவிதைப் பிறந்துவிடும் !!!
அவ்வளவு சுலபமா??

 
You can edit your settings as given here https://www.tamilbrahmins.com/faq.php?faq=vb3_user_profile#faq_vb3_other_settings (in case you did not know) - No one puts anything in your inbox (upto individuals to personalize the settings). Let us not blame others for our mistakes/shortcomings and maintain a decorum in this august forum.

You could have stopped with pointing out how to edit my settings to block any unwanted messages in my E'mail inbox -- not just my 'Inbox for messages' on this forum, which made me complain of invasion of privacy. I would have been thankful to you for that information. However, to go further than that and say: "Let us not blame others for our mistakes/shortcomings and maintain a decorum in this august forum".
Well,that shows a certain arrogance on your part as though you are the arbiter of what is in line with decorum and what is not on this august forum! Mind that you do not trample on the reputation of others to give them a negative score to defend ramblers like the person I mentioned.
 
UNmai chudum! :flame:

Truth is bitter!!! :yuck:

If anyone had any doubts about anything or anybody

or wished for an example of unmitigated arrogance

I am sure they have all been removed by the above post!

For talking about Privacy and Legacy and Decorum of a Forum,

one must first of all know what they actually mean!

This has been an august forum and will remain one so long as people

do not try to reduce it to become a mere
September/ October/ November/ December Forum! :moony:
 
எந்த எண்ணம் தோன்றும் போதும்
சந்த வடிவில் எழுதிப் பார்த்தால்
அந்த நிமிடம் கவிதைப் பிறந்துவிடும் !!!
அவ்வளவு சுலபமா??

Is this a Question?
Or is it a statement?
 
Strangely today's poem has suddenly gained topical importance! Enjoy!

#057. அறிவும், அன்பும்

ஏட்டுச் சுரைக்காய் கறிக்கு உதவாது,
ஏற்படும் அனுபவமே உண்மை அறிவு.
சொல்லுதல் எளிது, செய்வது கடினம்,
சொல்லுவது அறிவு, செயல் புரிவது அன்பு.


நிரம்பக் கற்றவர்கள் மனதில், கற்றதின்
கர்வம் உண்டாகும், கண்கண்ட உண்மை;
நிரம்பத் தொண்டு செய்பவர் மனதிலோ,
கனிவு, பணிவு, இனிமை வளர்ந்து மலரும்.


தர்க்கம், வாதம், போட்டி, பேட்டி என,
தேடிச் செல்லுவர் நன்கு படித்தவர்,
தொண்டு, உதவிகள், சேவை என்று
நாடிச் செல்லுவர் உண்மைத் தொண்டர்.


ஆத்ம அனுபவத்துக்கு நல்ல வழிகளை
அறிந்திருந்தாலும், முயலார் கற்றவர் .
அனுபவத்திலேயே வழி கண்டு கொள்ளுவர்
ஆன்ம ஞானத்துக்கு, உண்மைத் தொண்டர்.


காரண காரியங்களை எல்லாம் ஆராய்ந்து
காண விழைவர் நன்கு படித்த அறிஞர்.
சாதனையிலேயே தன் மனத்தை முழுதும்
செலுத்துவர் இறையின் உண்மைத் தொண்டர்.


உய
ர்ந்த அறிவு நிரம்ப உண்டு அவரிடம்.
உண்மைத் தொண்டு நிரம்ப உண்டு இவரிடம்.
அறிவே பெரும் சுமையாகிவிடும் அவருக்கு,
அன்பே உலகை இன்பமாக்கும் இவருக்கு.


சாஸ்திரங்கள் பல கற்றாலும், சாதனைகள் பல
செய்தாலும், திருப்தி இல்லாதவர் அவர்.
விவேக, வைராக்யங்களால் மனஅமைதி,
வியத்தகு வண்ணம் கொண்டவர் இவர்.


அறிவும் அன்பும் இரண்டுமே அவசியம்,
அவனியில் நாம் பயன் தர வாழ்ந்திடவே;
அறிவு என்பது ஒளிரும் சூரியன் என்றால்,
அன்பு என்பது குளிர்ந்த வெண்ணிலவாகும்.


வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி


#057. INTELLECT VS HUMANISM.


Dry intellect does good to no one! The knowledge obtained from the various experiences is the real useful intelligence. It is very easy to preach but it is very difficult to practice our preachings.


A very highly educated person becomes very proud, due to his academic achievements. But a humanitarian becomes humbler and kinder as the days roll by.


The intellectual goes out of his way to prove his worth by taking part in debates, discussions, interviews and competitions. The humanitarian goes out of his way to find fresh opportunities to serve the others.


An intellectual finds it hard to discover the secrets leading to self realization. But the humanitarian is slowly and steadily led to Atma Anubhavam by his selfless service. The intellectual wants to prove everything using the theories he knows. The humanitarian gains the same knowledge more easily by his experiences.


Knowledge becomes a burden to the intellectual. Life is a happy song for the humanitarian. The intellectual yearns for awards, rewards and recognitions. The humanitarian develops Vivekam and Vairaagyam through his selfless service.


Intellect can be compared to the bright and hot Sun while the humanism can be compared to the cool and pleasing moon. We need both the Sun and the moon.


If the intellect and humanism are combined in one person, what more can we ask for?





 
I find that the 'Tamil Brahmin' forum itself has posted the above comment in full on my E'mail Inbox! Why should I know about it at all? You can invite me to see the thread thereof by giving a link address to which I may choose to go or not do so because I do not want to prove who is trying to denigrate and have their way still to make it known that the person conerned is a 'creative fountainhead of wisdom' in every word that has been uttered in this 'august forum' while others are there just for a few months only before they get tired of it all!
 
Quote:"If the intellect and humanism are combined in one person, what more can we ask for?" This is the only message worth noting in the above verse! The rest is just an attempt at polarization of the 'intellectual' and the 'humanitarian' person! Such ascription of the qualities of an intellectual and the humanitarian is rather artificail and, therefore, not convincing at all! Why would an intellectual, for instance, 'be vain and proud', 'be in the pursuit of debates and discussions', 'be yearning for awards, rewards and recognition' and 'be unable to discover Self-realization', in spite of all his 'intellectual achievement'? Because it is difficult for the intellectual to practise what he preaches? Is that not an 'assumption' or a 'presumption' or a 'conjecture' or a 'surmise'? And why should the humanitarian, for instance,'be humble and kind', 'always seek an opportunity to serve others', 'be able to develop vivekam and vairagyam' and 'be able to achieve atma anubhavam through his selfless service' in spite of lacking the knowledge about such a conception as an 'Atma' or 'Self' residing within the ordinary self? Because he gains that knowledge through his own experience of serving others selflessly? Obviously, these are 'stereotype conceptions' of 'who is an intellectual' and 'who is a humanitarian'. In reality, nothing comes in an 'white' and 'black' manner alone! There are various 'shades of grey' in-between them. Just like 'normal' health -- physically, mentally and emotionally -- and 'handicaps or disabilities' in all those areas in one form or another or in varying degrees! It is the way that our modern-day society is organized and functions that at times and in some places that one becomes a 'one-dimensional person' rather than 'multi-dimensional person' encompassing the diverse powers of the 'intellectual', 'volitional' and 'emotional' qualities of human beings in varying degrees! The fallacy in the above verse thus lies in attempting to draw a dichotomy that is not normally found in persons in various walks of life and fields of experience! The conclusion comes close to truth, but the metaphors used are incorrect!
 


397 (a). சூரியனைப் பார்த்து நாய் குரைத்தால்
சூரியனுக்குக் கேடா நாய்க்குக் கேடா?

397 (b). The dogs bark but the caravan moves on.

A proverb is defined by the wise people as a

'A short statement born out of long experience'.

For reading more words of wisdom please visit

https://veenaaramani.wordpress.com/east-meets-west/quotes-391-to-400/

The one which I like best out of the collection of 2008 proverbs is this:




1191a. காத வழிப் பேர் இல்லான் கழுதை.


1191b. He who is not known in ten mile radius is none.


https://veenaaramani.wordpress.com/east-meets-west/quotes-1191-to-1200/
 
Last edited:
சிந்தனை தந்த இந்திர ஜாலம்

#058. சுயேச்சையா?

“நாம் நினைப்பது ஒன்று;
நமக்கு நடப்பது ஒன்று!

நம்மை ஆட்டிப்படைப்பது
நம்முடைய சுயேச்சையா?

இருக்குமிடம் தெரியாத
இறைவனின் இச்சையா?

குருநாதரிடம் கேட்போம்;
கூடிச் செல்வோம் வாரீர்!”

“முளையில் கட்டப்பட்டு
மேய்கின்ற ஒரு பசுவுக்கு,

சுயேச்சை எத்தனையோ,
சுயேச்சை அத்தனையே

இறைவன் தந்துள்ளான்,
இங்கே ஒவ்வொருவருக்கும்.

கட்டும் கயிற்றின் நீளமே
காணும் பசுவின் சுயேச்சை!

முளை அடித்த இடமோ,
முதல்வனின் இச்சையே!

இச்சையும், சுயேச்சையும்
இணைந்துள்ளதை அறிவீர்!”

வாழ்க வளமுடன்,
விசாலாக்ஷி ரமணி.

#058. Dependent or independent?

This short poem discusses whether man is dependent on God or is completely independent.

At times we feel that we have a number of choices and assume that we have plenty of independence. At other times we feel we are forced to go the way some invisible force is pushing us to go.

Let us go to our guru and get this doubt cleared.

The Guru says,” We have as much as independence as a cow tied to a post. The length of the rope is the amount of independence we are given by God. But the location of the post is God’s choice.

So we depend on God as to where we will be born and we will live but in that chosen place we have a limited independence to do or not to do certain things.”

 
Is this a Question?
Or is it a statement?
madam a question is it that easy. no madam no
you have a gift for the words come to your mind
for you may be easy like raji madam, the vara kavis
for us a big NO. however I try hard its not possible
they say if you read amara kosam in sanskrit the thesauras
which gives so many names, nama, linga, etc
for me its not that easy
see, crazy mohan can write venba on any subject.
anyway i am happy with reading and appreciate the flow
 
madam a question is it that easy. no madam no
you have a gift for the words come to your mind
for you may be easy like raji madam, the vara kavis
for us a big NO. however I try hard its not possible
they say if you read amara kosam in sanskrit the thesauras
which gives so many names, nama, linga, etc
for me its not that easy
see, crazy mohan can write venba on any subject.
anyway i am happy with reading and appreciate the flow

Dear Sir,

Thank you for the compliment. Once when I was the Second year Degree students ( in 1965 ) we were all commissioned to write Tamil poems.

I argued with my Tamil lecturer saying that Poetry was not everybody's cup of tea. She told us to try it out all the same. I wrote a Poem on "Azhagu". It came out alright to my surprise.

Any Poetry needs these three things namely A theme, Any intense feeling and A large vocabulary in the chosen language.

When we express the theme (thought 0 WITH a strong feeling USING rhyming words it becomes a poetry. If any one of these three elements is lacking, we feel that it is just a collection of either empty words or words which do not move your soul or even interest you.

May be there is some truth in the saying that
"A Poet is born but an Orator is made"

(How else can we have the scores of election time speakers who manage to break the mics along with our eardrums and their vocal cords?)

Talking about orators, everyone of us is a great orator when we are comfortably seated. In fact it is difficult to stop some people from talking.

Make that person on his (hind) legs. He becomes knock kneed and tongue tied and ends up sweating profusely and even wetting his pants!

So the real secret of public speaking is

THE ABILITY TO TALK WHILE STANDING AND DARING
THE STARING OF HUNDREDS OF HUNGRY EYES.
 
The greatest shock and irony I find today after an enforced vacation for exactly seven days is ...
I have become a new member all over once again.
I used to be a veteran last week.
How I wish I could reverse may age and come 17 instead of 71!
 
Today I will post something novel.
It will work out best when posted in Hindi.
I will use English alphabets though-to enable everyone to read it.

anu:
"dhuniya badhal gayA! zamAnA badal gayA"

reNu:

"kaisE bhadal gayA? kyOm isE bol rahE hO?"

anu:
" aajkal bahoo apne marjee sE maike chalE jaathee hai.
maan nE sE phir kabhi waapas aa jAyEgi!
naheem maan nE sE hamEsha kEliyE chalE jAyEgi!

reNu:

"thO uski pathi ki sEvaa kOn kar rahaa hai?"

anu:


"uski pathi ki sEva uski saas karEgi.
saas ki pathi ki sEvaa saas ki dhidhi karEgi.
bhuddi dhidhi ki sevA kOn karEga?
mai naheen jaanoo! shayadh bhagavAn jAnE!"

It is true that most women USE their men and the other women for their selfish motives! :(
 

Latest posts

Latest ads

Back
Top