• Welcome to Tamil Brahmins forums.

    You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our Free Brahmin Community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

    If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.

MahAperiyavA's teachings and messages

Status
Not open for further replies.
ஸ்ரீ ஸ்ரீ ஸ்ரீ ஜகத்குரு பெரியவா பற்றி எழ&#3009


[TD="class: content"] ஸ்ரீ ஸ்ரீ ஸ்ரீ ஜகத்குரு பெரியவா பற்றி எழுதிய தசகம்



ஸ்ரீ ஸ்ரீ விஜயேந்திர சரஸ்வதி சுவாமிகள் தனது பதினைந்தாவது வயதில் (1983 ம் வருடம் மே மாதம் 29ம் தேதி) பட்டம் ஏற்றவுடன் ஸ்ரீ ஸ்ரீ ஸ்ரீ ஜகத்குரு பெரியவா பற்றி எழுதிய தசகம் (பத்து ஸ்லோகம் அடங்கியது).

1.ச்ருதி ஸ்ம்ருதி புராணோக்த தர்மமார்கரதம் குரும் பக்தாநாம் ஹிதவக்தாரம் நமஸ்யே சித்தசுத்தயே

வேதங்கள் ஸ்மிருதிகளில் கூறப்பட்ட அனைத்து தர்மங்களையும்
அனுஷ்டித்துக்காட்டி ஈடுபடுபவரும்,உலகின் குருவாக விளங்குபவரும் பக்தர்களுக்கு நன்மையைப் புகட்டுபவருமான குருவை மனம்
சுத்தமாவதற்கு வணங்குவேன்.


2.அத்வைதானந்தபரிதம் ஸாதூநாமுபகாரிணம் ஸர்வ சாஸ்திரவிதம் சாந்தம் நமஸ்யே சித்தசுத்தயே

அத்வைத நிலையின் பேரானந்தத்தினால் திளைத்துள்ளவரும் நல்லோர்களுக்கு விருப்பத்தை நிறைவேற்றுபவரும் எல்லா சாஸ்திரங்களையும் அறிந்தவரும் அமைதியே வடிவானவரும் ஆன குருவை மனம் சுத்தமாவதற்கு வணங்குவேன்.

3.கர்ம பக்தி ஞானமார்க ப்ரசாரே பத்தகங்கணம் அனுக்ரஹப்ரதாதாரம் நமஸ்யே சித்தசுத்தயே

கர்மா பக்தி ஞானம் என்ற மூன்று வழிகளையும், (நடந்து காட்டி), மற்றவர்க்குப் பிரசாரம் செய்வதில் முனைந்துள்ளவரும், எப்போதும் யாவர்க்கும் அனுக்ரஹம் பண்ணுபவரும்(பார்வை,புன்முறுவல்,பேச்சுகளால்) ஆன குருவை மனம் சுத்தமாவதற்கு வணங்குவேன்.

4.பகவத்பாதபாதாப்ஜவிநிவேசிதசேதஸ ஸ்ரீ சந்த்ரசேகரகுரோ ப்ரஸாதோ மயி ஜாயதாம்

ஆதிசங்கரரின் பாதகமலங்களில் ஈடுபட்ட மனதை உடையவரான ஸ்ரீ சந்த்ரசேகர குருவின் கருணை கடாட்சம் என்னிடம் உண்டாகட்டும்

5.சேத்ர தீர்த்தகதாபிக்ஞ ஸச்சிதானந்தவிக்ரஹ சந்திரசேகரவர்யோ மே ஸந்நிதத்தாம் ஸதா ஹ்ருதி

ஒவ்வொரு புனிதஸ்தலம்,தீர்த்தம் முதலியவற்றின் உண்மைக் கதைகளை அறிந்தவரும், ஸச்சிதானந்தவடிவமானவரும் ஆன ஸ்ரீ சந்திரசேகரரான சிறந்த குரு எப்பொழுதும் என் மனதில் வசிக்கட்டும்

6.போஷணே வேத சாஸ்த்ராணாம் தத்தசித்தமஹர்நிசம் சேத்ரயாத்ராரதம் வந்தே ஸத்குரும் சந்திரசேகரம்

வேதசாஸ்திரங்களை நன்கு வளரச்செய்யும் கார்யத்தில் அல்லும் பகலும் மனதைச் செலுத்தி ஆலோசிப்பவரும் ( பல திட்டங்களை உருவாக்கியவரும் ) பற்பல புண்ணிய சேத்திரங்களுக்கு பாத யாத்திரை செய்வதில் ஈடுபட்டவரும் (உண்மையில் சேத்ரங்களுக்கே பெருமை ஏற்படுமாறு விஜயயாத்திரை அமைகிறது ) ஆன ஸத்குரு ஸ்ரீ சந்திர சேகரரை வணங்குகிறேன்

7.வேதக்ஞான் வேதபாஷ்யக்ஞான் கர்த்தும் யஸ்ய ஸமுத்யம் குருர்யஸ்ய மஹாதேவ தம் வந்தே சந்திரசேகரம்

தகுதியுள்ளவர்களை வேதம் கற்றவர்களாயும் வேதம் கற்றவர்களை வேதப்பொருளை அறிந்தவர்களாகவும் ஆக்கும் பணியில் முயற்சியுடையவரும் ஸ்ரீ மஹாதேவேந்திர சரஸ்வதியை குருவாக உடையவரும் ஆன சந்திரசேகரரை வணங்குகிறேன்

8.மணிவாசக கோதாதி பக்தி வாகம்ருதைர்ப்ருசம் பாலானாம் பகவத்பக்திம் வர்த்தயந்தம் குரும் பஜே

மாணிக்கவாசகர் ஆண்டாள் முதலியோரின் பக்தி ததும்பும் பாட்டுகளைப் பரப்புவதன் மூலம், குழந்தைகளுக்கு கடவுள் பக்தியை வளர்பவரான குருவை ஸேவிக்கிறேன்

9.லகூயதேசைர் நாஸ்திக்யபாவமர்த்தனகோவிதம்
சிவம் ஸ்மிதமுகம் சாந்தம் ப்ரணதோஸ்மி ஜகத்குரும்

எளிய யாவர்க்கும் மனதில் பதியுமாறு தெளிவான தன் தெய்வீகக் குரலின் ( பேச்சுகளால் ) உபதேசங்களால் நாஸ்திக்ய எண்ணங்களை அடியோடு அகற்றும் விஷயத்தில் நிகரற்றவரும் புன்னகை பூத்த முகத்தினால் மங்களங்களை அளிப்பவரும் சாந்திவடிவெடுத்தவருமான ஜகத்குருவை வணங்குகிறேன்

10.விநயேந ப்ரார்த்தயேஸ்ஹம் வித்யாம் போதய மே குரோ
மார்கமன்யம் த ஜானேஸ்ஹம் பவந்தம் சரணம் கத

ஒ குருவே நான் எனக்குக் கல்வியை ( ஆத்ம ஞானத்தை ) போதிக்க வேண்டும் என்று வணக்கத்துடன் வேண்டுகிறேன்
எனக்கு வேறு வழி ஒன்றும் தெரியவில்லை
உம்மையே சரணம் அடைந்துள்ளேன்


ஹர ஹர சங்கர ஜெய ஜெய சங்கர

[/TD]

[TD="class: foot"] [/TD]
http://periva.proboards.com/thread/5529/

 
Saptaaham on Kanchi Mahaperiyava by Sri S Ganesha Sarma

Saptaaham on Kanchi Mahaperiyava by Sri S Ganesha Sarma

Here is the audio download of the sapthaaham in Tamil.
http://www.mediafire.com/?6ti53n6jz98h9


Generally the Saptaahams are conducted only for Puranas like Srimad Bhagavatham but this Saptaaham is about a person. Saptaaham for an individual who lived among us is very unique and rare. The Sapataaham is about none other than our Mahaperiyava, Paramacharya Pujyashri Sri Sri Chandrasekarendra Saraswathi Swamigal, who was referred as “Nadamadum Theivam” or Walking God who have uplifted our society from the clutches of the Maya. The entire credit for the Saptaaham goes to Sri Ganesha Sarma whose way of speech is very natural like an ordinary person but the content of his discourse is very rich. Please read on to know more about the Saptaaham.

How the idea of a Saptaaham was conceived



MahaPeriyava Divya Charitram took shape as Saptaham-a seven day discourse like the Bhagavata Saptaham-without any of those involved in it i.e. members of the SSSMM TRUST or the Upanyasaka himself being conscious of it, so to say! One afternoon, a Trustee was asking Sri Ganesa Sarma whether he could devote himself to writing an authentic, factual account of every fact that went into the birth of the SSSMM Trust and the subsequent events to that day that account for the slow but steady progress of the Satabdhi ManiMantapam in Orirukkai by His Grace so that it can be compiled as a Sthala Purana for record.


As one in the know of things and also a devotee of Pradosham Mama, he is eminently suited to do it – he also readily agreed to carry it out. Another Trustee who is devoting all his attention to plans for the preservation of our Vedic heritage joined Sri Ganesa Sarma enthusiastically to help him in the task but when both of them got to work together, most unexpectedly the idea of these Saptaham discourses came to them. In hindsight, the whole thing looks like entirely Divinely inspired and nothing less! The visible impact Sri Ganesa Sarma makes on his listeners is testimony enough to the Divine inspiration of these Saptaham Discourses.

Please read more from here

https://thapas.wordpress.com/2011/0...ri-s-ganesha-sarma-talk-in-tamizh-in-7-parts/
 
ஸ்ரீஜெயேந்திர சரஸ்வதி சுவாமிகளின் 80-வது &#298

ஸ்ரீஜெயேந்திர சரஸ்வதி சுவாமிகளின் 80-வது பிறந்தநாள் விழா

May 18, 2015


kanchi_2409905f.jpg


காஞ்சி சங்கராச்சாரியார் ஸ்ரீ ஜெயேந் திர சரஸ்வதி சுவாமிகளின் 80-வது பிறந்தநாள் விழா சென்னை மயிலாப்பூரில் உள்ள சமஸ்கிருதக் கல்லூரியில் நேற்று நடைபெற்றது.


கல்லூரி வளாகத்தில் நடை பெற்ற விழாவில் ஸ்ரீ ஜெயேந்திரசரஸ்வதி சுவாமிகளின், ஸ்ரீ விஜயேந்திர சரஸ்வதி சுவாமிகளின் பங்கேற்றனர். அவர்களுக்கு கல்லூரி சார்பில் பூரணகும்ப மரியாதை அளிக்கப் பட்டது. தொடர்ந்து, வேத கோஷங் கள் முழங்க, ஸ்ரீ ஜெயேந்திரசரஸ்வதி சுவாமிகளக்கு மலர் கிரீடம் வைத்து மரியாதை செலுத்தப்பட்டது.


பின்னர் ஸ்ரீ ஜெயேந்திர சரஸ்வதி சுவாமிகளின் பேசும் போது, ‘‘நிறைய நல்லது செய்ய வேண்டும். உண்மையை பேச வேண்டும். திருடக்கூடாது. ராமனைப் போல நல்வழியில் நடந்து, நல்லதை செய்து, நல்ல பலனை அடைய வேண்டும். கிருஷ்ணனைப் போல நல்ல காரியங்கள் செய்து, நல்லவனாக வாழ்ந்துகாட்ட வேண்டும். நல்ல செயல்கள்தான் வாழ்க்கைக்கு உதவும். அவ்வாறு நடந்து மற்றவர்களுக்கு எடுத்துக்காட்டாக இருக்க வேண்டும்’’ என்றார்.


சமஸ்கிருத அறிஞர் கிருஷ்ண மூர்த்தி சாஸ்திரிகள், கல்லூரி முதல்வர் தேவி பிரசாத் உட்பட பலர் கலந்து கொண்டனர்.


via ஸ்ரீஜெயேந்திரரின் 80-வது பிறந்தநாள் விழா – தி இந்து.

https://mahaperiyavaa.wordpress.com/2015/05/18/ஸ்ரீஜெயேந்திரரின்-80-வது-ப/
 
" குலதெய்வம் எதுன்னே தெரியாதா?” (பெரியவா வ&#300

" குலதெய்வம் எதுன்னே தெரியாதா?” (பெரியவா விளக்கம்)
Posted: 09 Dec 2013
கட்டுரை;இந்திரா சௌந்தரராஜன்
(தகவல் உதவி;தீபம் இதழ் & பால ஹனுமான்)

பெரியவர் ஊர் ஊராகச் சென்று சாதுர்மாஸ்ய விரதம் இருந்துவந்த ஒருநாள் அது. அப்படி ஒரு கிராமத்தில் அவர் தங்கியிருந்தபோது, ஒரு விவசாயி பெரியவரை மிகவும் பிரயாசைப்பட்டு வந்து சந்தித்தார். அவரிடம் துளியும் உற்சாகமில்லை. முகமும் இருளடைந்து போயிருந்தது. வாயைத் திறந்து தன் துன்பங்களைக் கூற அவசியமே இல்லாதபடி, பார்த்த மாத்திரத்தில் அவரின் துன்பம் பெரியவருக்கு விளங்கி விட்டது.

இருந்தும் அந்த விவசாயி,சாமி… ஏண்டா உயிரோட இருக்கோம்னு இருக்கு. பேசாம குடும்பத்தோட தற்கொலை பண்ணிக்கலா மான்னுகூட தோணுது. ஒரு மனுஷனுக்கு வாழ்க்கைல போராட்டம் இருக்கும். ஆனா, என் வரைல போராட்டமே வாழ்க்கையா இருக்கு” என்று துயரத்தைச் சொல்லி அழுதார்.

பெரியவர் அவரிடம், குலதெய்வத்துக்கு ஒழுங்கா பூஜை செய்யறியா?” என்று கேட்டார்.

குலதெய்வமா… அப்படின்னா?” – திருப்பிக் கேட்டார் அவர்.

சரிதான்… உங்க குலதெய்வம் எதுன்னே தெரியாதா?”

ஆமாம் சாமி… வியாபார விஷயமா எங்க முன்னோர்கள் பர்மா போயிட்டாங்க. பல காலம் அங்க இருந்துட்டு திரும்பிவந்த குடும்பம் எங்க குடும்பம். என் பாட்டன்ல ஒருத்தருக்கு கடவுள் நம்பிக்கை இல்லாததால, அவர் பிள்ளைகளும் அவரைப் பார்த்து அப்படியே வந்துட்டாங்க. நாங்கள்ளாம் அந்த வழில வந்தவங்கதான்” என்றார்.

உன் முன்னோர்கள் யாராவது இப்ப உயிரோட இருக்காங்களா?”

ஒருத்தர் கிராமத்துல இருக்கார். என் அப்பா வழி பாட்டனார் அவர்.”

அவர்கிட்ட போய் உங்க குலதெய்வத்தைப் பத்தி கொஞ்சம் கேட்டுண்டு வா.”

ஏன் சாமி… அந்த சாமி எதுன்னு தெரிஞ்சு கும்பிட்டாதான் என் பிரச்னை தீருமா?”

அப்படித்தான் வெச்சுக்கோயேன்…”

என்ன சாமி நீங்க… ஊர்ல எவ்வளவோ கோயில் இருக்கு. அங்க எல்லாமும் சாமிங்கதான் இருக்கு. அப்ப அதுக்கெல்லாம் சக்தி இல்லையா?”

நான் அப்படிச் சொல்லவே இல்லையே!”

அப்ப இந்த சாமில ஒண்ண கும்பிடச் சொல்லாம, குலதெய்வத்த தெரிஞ்சுக்கிட்டு வரச் சொல்றீங்களே!”

காரணமாத்தான் சொல்றேன். ஓட்டைப் பாத்திரத்துல எவ்வளவு தண்ணி பிடிச்சாலும் நிக்காது. நீ, என்ன மாதிரி எதுவும் வேண்டாம்கற சன்னியாசி இல்லை. வாழ்வாங்கு வாழ விரும்பற குடும்பம்தான். எனக்கு, பாத்திரமே கூட தேவையில்லை. ஆனா, உனக்கு பாத்திரம்தான் பிரதான தேவை. பாத்திரம் இருந்தாத் தானே எதையும் அதுல போட்டு வெக்க முடியும்? அப்படிப்பட்ட பாத்திரம் ஓட்டையா இருந்தா, அதுல எதைப் போட்டாலும் அந்த ஓட்டை வழியா வெளிய போகுமா போகாதா?”

அப்ப குலதெய்வம்தான் பாத்திரமா… அது தெரியாததால ஓட்டைப் பாத்திரமாயிடிச்சுங்கறீங்களா?”

நீ, கேள்வி கேட்காம உன் குலதெய்வம் எதுங்கறத தெரிஞ்சு அந்தக் குலதெய்வத்தைத் தேடிப்போய் சாஷ்டாங்கமா உடம்பு தரைலபட நமஸ்காரம் பண்ணிட்டு வா. உனக்கு அப்புறமா விளக்கமா சொல்றேன்” என்று அவரை அனுப்பி வைத்தார்.

அவரும் ஒரு பத்து நாள் கழித்து, சாமி! நீங்க சொன்னதைச் செய்துட்டேன். எங்க குலதெய்வம் பேச்சாயிங்கற ஒரு அம்மன். அதோட கோயில் ஒரு மலை அடிவாரத்துல இடிஞ்சுபோய் கிடந்துச்சு. யாருமே போகாம விட்டதால, கோயிலை புதர் மூடிடுச்சு. நானும் என் மக்களும் போய் புதரை எல்லாம் வெட்டி எறிஞ்சோம். அங்க, ஒரு நடு கல்தான் பேச்சாயி! ஏதோ எங்களால முடிஞ்ச அளவுக்கு அதுமேல பால ஊத்தி அபிஷேகம் செஞ்சு, கற்பூரம் காட்டி கும்பிட்டுட்டு வரேன்” என்றார்.

சபாஷ்… அந்தக் கோயிலை நல்லபடியா எடுத்துக்கட்டு. தினசரி அங்க விளக்கு எரியும்படியா பார்த்துக்கோ! உன் கஷ்டங்கள் தானா நீங்கிவிடும். பேச்சாயி பூவும் பொட்டுமா ஜொலிச்சா, உன் குடும்பமும் ஜொலிக்கும்” என்றார் பெரியவர்!

சாமி! நிறைய விளக்கமெல்லாம் சொல்றதா சொன்னீங்களே… எதுவுமே சொல்லலியே?”

அடுத்த வருஷம் இதே தேதிக்கு வா! அப்ப சொல்றேன். நான் சொன்னதை மறந்துடாதே… பேச்சாயியை விட்டுடாதே!”

அவரும் அவ்வாறே செய்தார். ஒரு வருடமும் ஓடியது. அவரும் பெரியவரைக் காண திரும்ப வந்தார். இந்த முறை அவரிடம் ஒரு செல்வச் செழிப்பு தெரிந்தது. பெரியவரை ஒன்றும் சும்மா பார்க்க வரவில்லை. தட்டு நிறைய பூ, பழம் இவற்றோடு கொஞ்சம் பணம் என்று தான் முன்னால் வந்து நின்றார். பெரியவரும் ஏறிட்டார்.

சாமி… நான் இப்ப நல்லா இருக்கேன். பேச்சாயி புண்ணியத்துல பிள்ளைகளும் நல்லா இருக்காங்க. இதுக்கு வழிகாட்டின பெரியசாமி நீங்கதான்! ஆனா, எனக்கு விளக்கத்த மட்டும் இன்னும் தராமலே இருக்கீங்க… இந்த அதிசயம் எப்படி நடந்தது?” – என்று திரும்ப அவர் கேட்டார். பெரியவரும் திருவாய் மலரத் தொடங்கினார். அது…?

ஒரு வருடம் கழித்து திரும்ப வந்த பர்மாக்காரரிடம் ‘குலதெய்வம்’ என்பது குறித்து பெரியவா சொன்னது மிகவும் கவனமாய் அனைவரும் அறிந்து கொள்ள வேண்டிய ஒன்றாகும்.
நம் முன்னோர்கள் வணங்கி வந்த தெய்வம்தான் குலதெய்வமாகும். முன்னோர்கள் என்றால், நமக்கு முன்பிறந்த எல்லோருமே முன்னோர்கள்தான். ஆனால் இங்கே முன்னோர்கள் என்றால், நாம் நம் தந்தைவழி பாட்டன் பாட்டிமார்களைக் கணக்கில் எடுத்துக் கொள்ள வேண்டும். இந்தத் தந்தைவழி பாட்டன்மார் வரிசையில், மிகப்பெரிய ஒழுங்கு ஒன்று இருப்பதை கூர்ந்து கவனித்தால் உணரலாம்.

அதுதான் ‘கோத்திரம்’ என்னும் ஒரு ரிஷியின் வழிவழிப் பாதை.

பிற கோத்திரத்தில் இருந்து பெண்கள் வந்து இந்த வழிவழிப் பாதையில் நம் தாத்தாக்களின் வாழ்க்கைத் துணையாகக் கை பிடித்திருப்பார்கள். எக்காரணம் கொண்டும் ஒரே கோத்திரத்தில் பெண் சம்பந்தம் ஏற்பட்டிருக்காது. இதனால், ரிஷி பரம்பரையானது சங்கிலிக் கண்ணி போல அறுபடாமல், ஒரே சகோதரத்துவத்தோடு வந்த வண்ணம் இருக்கும். இது ஒரு முக்கியமான ஒழுங்கு சார்ந்த விஷயமாகும்.

அடுத்து, இவர்கள் அவ்வளவு பேருக்குமே நட்சத்திரம் வேறாக, உடலமைப்பு வேறாக, குணப்பாடுகள் வேறாகவும் இருக்கும். அதுதான் இயற்கையும்கூட! ஆனால், கோத்திர வழி மாறாதபடி இவர்கள் நம் குலதெய்வம் என்னும் தெய்வ சான்னித்தியத்தில் கைகூப்பி நின்றிருப்பார்கள். தலைமுடி கொடுத்திருப்பார்கள். காது குத்துவது போன்ற வழிவழிச் செயல்பாடுகளும் நடந்துமிருக்கும்.

இந்த உலகத்தில் ஆயிரம் கோயில்கள் இருக்கின்றன. அந்தக் கோயில்களுக்கு அவர்கள் போயிருக்கலாம்; போகாமலும் இருக்கலாம். அதற்கு உத்தரவாதமில்லை. ஆனால், குலதெய்வக் கோயிலுக்கு, நாம் பக்தி என்கிற ஒன்றை அறிவதற்கு முன்பே, நம் தாய் தந்தையரால் அங்கு கொண்டு செல்லப்பட்டு, வணங்க வைக்கவும் படுகிறோம். இதன்படி பார்த்தால், குலதெய்வ சன்னிதியில் சென்று நாம் நிற்கும் போது, நம் பரம்பரை வரிசையில் போய் நிற்கிறோம். இந்த வரிசைத் தொடர்பை வேறு எங்காவது, எந்த விதத்திலாவது உருவாக்க முடியுமா?”

- பெரியவர் சொல்லச் சொல்ல, பர்மாக்காரரிடம் பரவசம்!

அது மட்டுமல்ல. ஒரு மனிதனின் பிறப்புக்குப் பின்னே இப்படியொரு பரம்பரை வரிசை இருப்பதை நினைக்கக்கூட தெரியாமல், அதிகபட்சம் இரு பாட்டன் பாட்டி பேருக்கு மேல் தெரியாமல் அல்லவா நம் வாழ்க்கைப் போக்கு உள்ளது?

ஒரு குடும்பத்தைப் பொருத்தவரையில் அந்த இறைசக்தி குலதெய்வமாக, அவர்களுக்கான ஒரு பெயரில் வெளிப்படுகிறது. இப்படிச் சொல்வதுகூட தவறு. வெளிப்பட, வழிவகை செய்யப்பட்டது! அதுவும் யாரால்? நம் முன்னோர்களால்! அவர்கள் யார்? நம்முடைய தொடக்கங்கள்… நாம் யார்? அந்தத் தொடக்கத்தின் தொடர்ச்சி! மொத்தத்தில், நாம் வேறு அவர்கள் வேறு இல்லை.

இந்த வழிவழிப் போக்கில் ஒருவர் மூட்டை மூட்டையாகப் புண்ணியத்தைக் கட்டியிருக்கலாம். இன்னொருவர் பாவமேகூட பண்ணியிருக்கட்டுமே! நாம் அங்கே போய் நின்று நம் பொருட்டு பிரத்யேகமாக வெளிப்படும் அந்த இறைசக்தியைத் தொழும் போது, அவர்களும் பித்ருக்களாக விண்ணில் இருந்து பார்க்கிறார்கள். நாமும் ஆசீர்வதிக்கப்படுகிறோம். இது எத்தனை தூரப் பார்வையோடு, வடிவமைக்கப்பட்ட ஒரு விஷயம்?”

- பெரியவர் விளக்கி முடிக்க, வந்திருந்த கூட்டம் சிலிர்த்துப் போனது.

இந்தக் குலதெய்வ வழிபாட்டில் மிகப்பெரிய நல்ல சமாச்சாரம் ஒன்றும் அடங்கியுள்ளது. சந்தர்ப்ப சூழல்களால் அல்லது பூர்வ கர்மத்தால், அதுவுமல்லாது பல்வேறு காரணங்களால் ஒருவருக்கு பக்தி உணர்வு இல்லாமல் போகிறது என்று வையுங்கள். அதாவது, கண்ணுக்குப் புலப்படாத இந்தக் கடவுளை நாம் நம்பத் தயாரில்லை.

நான் ஒன்றும் முட்டாளில்லை என்று அவர் வீராப்பா பேசி, நாத்திகத்தில் நம்பிக்கை ஏற்பட்டு அதிலேயே அவர் போகும் நிலை வந்தாலும் பெரிதாய் தோஷமில்லை. ஏனென்றால், அவர் இவ்வாறு ஒரு நாத்திக நிலைப்பாடு கொள்ளும் முன்பே, இந்தப் பரம்பரை வரிசையில் பெற்றோர்களால் வணங்க வைக்கப்பட்டு ஆசீர்வதிக்கவும் பட்டிருப்பதால், அவர் ஒருநாள் நிச்சயம் மனம் மாறி அருள் தொடர்புக்கு ஆட்படுவார் என்பது தான் இதிலுள்ள மிகச்சிறந்த ஒரு விஷயமாகும்.

இப்படி நம்பிக்கையற்றுப் போனவர், தன் பிள்ளைகளை அழைத்துவர மாட்டாரே! அவர்கள், இதனால் இந்தப் பரம்பரை தொடர்புக்கு ஆட்படாமல் போய் விடுவார்களே என்று ஒரு கேள்வி எழலாம். பெரும்பாலும் ஒரு வழியில், ஒரே கோத்திரத்தில் திருமணங்கள் புரிந்து கொள்ளாமல், முன்னோர் காட்டிய வழியில் போகும் பட்சத்தில், வாழ்வில் நமக்கு பெரிய கஷ்டங்கள் வருவது இல்லை என்பதுதான் இம்மட்டில் புரிந்து கொள்ள வேண்டிய விஷயமாகும். உடம்புக்கு உணவுப் பொருளால் சக்தி ஏற்படுவது போல், மனதுக்கு இறை அருளால் சக்தி ஏற்படுகிறது.

ஒரு குலதெய்வத்தின் பின்னால், இப்படியான பிரத்யேக சிறப்புகள் நிறையவே உள்ளது. குல தெய்வத்தைப் பக்தியோடு கொண்டாடும்போது, பெரிய தோஷங்களுக்கு இடமில்லாமல் போய் நம் வாழ்வும் சிறப்பாகிறது. பர்மாக்காரர் வரையிலும் அதுதான் நிகழ்ந்தது.

எனக்கும் இந்தக் குலதெய்வ விஷயம் மனசுக்குள் பெரும் உற்சாகத்தைத் தந்தது. நான் எங்கள் குலதெய்வக் கோயிலுக்குப் போனபோது என் பார்வையே மாறிப்போனது. அந்தக் கோயிலில் உள்ள ஒவ்வொரு தூண்களையும் தொடும்போது, என் தாத்தன் தொட்ட தூண்.. என் தாத்தன் நின்று மூச்சுவிட்ட இடம்.. என் முப்பாட்டன், அதற்கும் முற்பட்ட பாட்டன் நடந்து திரிந்த தரைப் பரப்பு.. அவர்களைப் பார்த்த பெருமாள் என்னையும் பார்க்கிறார் என்பதா? இல்லை, அவர்கள் பார்த்த பெருமாளை நான் பார்க்கிறேன் என்பதா?

ஒன்று உறுதி. அந்தப் பெருமாளை வணங்கிய வம்சம் தொடர்ந்து கொண்டே இருக்கிறது. இதுவே எத்தனை பெரிய அனுக்ரகம்! இந்தக் குலதெய்வ விளக்கமும், இதன் பின்புலமும் எனக்குள் நம் முன்னோர்கள் மேல் பெரும் மரியாதையை ஏற்படுத்திற்று.
(நன்றி : தீபம் (கல்கி வழங்கும் ஆன்மீக இதழ்)


SRI KANCHI MAHA PERIVA THIRUVADIGAL CHARANAM
 
Maha Periyava was born on this day May 20, 1894

Maha Periyava was born on this day May 20, 1894

The Sage of Kanchi who was the 68th Jagadguru of the Kanchi Kamakoti Peetam. He is usually referred to as Paramacharya or Mahaswami or Maha Periyavaal. Maha Periyavaal was born on 20 May 1894, under Anuradha star according to the Hindu calendar, into a Kannadiga Smartha Hoysala Karnataka Brahmin family in Viluppuram, South Arcot District, Tamil Nadu as Swaminathan.

index.php


It is said that, During the childhood of the Acharya, his father consulted an astrologer who, upon studying the boy's horoscope, is said to have been so stunned that he prostrated himself before the boy exclaiming that "One day the whole world will fall at his feet".

Let us mentally visualize him and Pray on his Birthday

Jaya Jaya Sankara Hara Hara Sankara
 
121st English birthday of Mahaperiyava today, the May 20th!

121st English birthday of Mahaperiyava today, the May 20th!
==============================================

Kanchi Mahaperiyava was born today May 20th in 1894, under Anuradha (Anusham) nakshatra according to the Hindu calendar, into a Kannadiga Smartha Hoysala Kannada Brahmin family in Villuppuram, South Arcot District, Tamil Nadu.


He was the second son of Shri Subramanya Sastrigal, a District Education Officer and his devout wife, Smt Mahalakshmi. The child was named Swaminathan, after the family deity.


Swamigal's parents are seen in the picture.


Let us take a moment to prostrate to His parents and seek Their blessings. Shankara.


11128648_10153289687094244_9167054814222897878_n.jpg



Jaya Jaya Sankara Hara Hara Sankara


Source: Panchanathan Suresh

Sage of Kanchi
 
Deivathin kural upanyasam by Shri Ganesh sharma

Deivathin kural upanyasam by Shri Ganesh sharma



Deivathin kural upanyasam by Shri Ganesh sharma on May 23 rd & 24 th at kanchi mutt , Malleswaram from 6.30 - 8 pm . Kindly attend
& Inform others


Source: sage of Kanchi

Karthi Nagaratnam
 
Veda Dharma Sastra Paripalana


[TD="width: 10"] [/TD]
[TD="width: 100%"] [/TD]

[TD="colspan: 3"]
73rd Visesha Upanyasam @ Thiruvanmiyur by Veda Dharma Shastra Paripalana Sabha on 24th May 2015 at Residence of Dr. Y.Chandramouli (9940236425) - Venue: B-2, Sitala, Second Seaward Road, Valmiki Nagar,Thiruvanmiyur, Chennai-600041.

Upanyasam on “Aacharam Japam”
Upanyasakar "Veda Rathnam Suraathyaayi, Veda Bhashya Rathnam Brahmashri Dr.V G Subramanya Ganapadigal" from 6:30 PM to 8:00 PM.

Source:Sage of Kanchi



[/TD]
 
ஸ்ரீ மஹா அனுஷ மஹோஹ்ஸவம்.

ஸ்ரீ மஹா அனுஷ மஹோஹ்ஸவம்.



11269467_861503707244183_6099289607322028073_n.jpg




சென்னை மேற்கு மாம்பலம் கோ சாலையில் அனுஷ மூர்த்திக்கு அபிஷேக வைபவம்.

அனைவரும் கலந்து கொண்டு குருவருள் பெறவேண்டி ப்ரார்த்தித்துக் கொண்டு இதனைப் பகிரும் பாக்கியம் நல்கிய ஸ்ரீசரணாளுக்கு நமஸ்காரம் செய்கின்றேன்.

குருவருள் பெற்றே குறைகளைக் களைவோம்!

குருவுண்டு பயனில்கை; குறையேதும் இனியில்லை.

பெரியவா கடாக்‌ஷம்

நமஸ்காரங்களுடன்
சாணு புத்திரன்.
 
Periva Jayanthi Celebrations 2015 - announcement

Dear Members,

Periva Jayanthi Celebrations 2015 - announcement


As most of you would be aware, Sri Maha Periva 122nd Jayanti is to be celebrated this year on 2nd June 2015 - likely to be on a Pournami day. We are making elaborate arrangements to make this a memorable, special event this year as well. And there are some very sweet surprises in store for those who would be attending this personally.

We will have two sessions of programs during the day - one in the morning session with Abhishekam, Laksharchana etc and will get over with lunch/ prasadam to attendees. And the second session would be in the evening commencing with Lalita Sahasranama Parayanam (being a Pournami day, and Periva's special attachment to this makes it even more compelling for us to chant) and going on to conclude with upanyaasam about His Mahima, concluding with Prasaadam distribution again.


We are also pleased to announce that the entire event will be Telecast LIVE on Swasthik TV (Swasthiktv.com- A spiritual and wellness web tv). Those of you who are unable to attend the celebrations for some reason and members who are overseas can use this opportunity to view the event LIVE, wherever you are.


Periva Jayanthi Celebrations 2015 | Kanchi Periva Forum
 
Sri Kanchi Kamakoti Peetam and the East & North-East Regions - Service Activity Focus

Sri Kanchi Kamakoti Peetam and the East & North-East Regions - Service Activity Focus



Guwahati-Temple2010.jpg

[TD="width: 151"]
Kamakhya-Mandir-Adi-Sankara.jpg
[/TD]
[TD="width: 373"]
northeast_sikkim.jpg
[/TD]
northeast_map.jpg


Historically, the connection between Sri Kanchi Kamakoti Peetam and the regions of East & NorthEast dates back to 2500 and odd years. Adi Shankara’s ‘Parama guru’ Sri Gowda Pada hailed from Gowda Desha, the present Bengal. The 65th Acharya of Kanchi Kamakoti Peetam, Sri MahaDevendra Saraswathi had gone on pilgrimage touching the borders of Orissa.


The visit of His Holiness Sankaracharya Sri Chandrasekharendra Sarawathi, the 68th Acharya to Calcutta and parts of Bengal during 1930s is till today cherished as a memorable event. At a later Date, during the turbulent period of partition, Bengal had to face mass killings, calamities on women etc. HH instilled in them a sense of self confidence, the guts to face the hard realities and thus assured them of a society where they can look for solace, compassion and social security. Also, His Holiness opined that, taking cognisance of the services rendered to the victims of the genocide, the volunteers whether Hindus/Muslims should be duly honoured, irrespective of the victim being an Hindu/Muslim.


The continued interaction between Sri Kanchi Kamakoti Peetam & the East-NorthEast Regions is still today a reality. HH Sankaracharya Sri Sri Sri Jayendra Saraswathi Swamiji Maharaj has the distinction of covering the land of Bengal and Assam several times on foot and subsequently accompanied by the 70th Acharya Sri Sri Sri Sankara Vijayendra Saraswathi Swamiji during their “Vijaya Yatras”, which paved way for the multifaceted religious, social, medical-care and Temple-related activities in the region.


On the occasion of the 75th year of His Avathar, year-long celebrations are being held throughout the Nation. The Eastern & North Eastern Regions were graced with His Holiness’s recent visit during Apr-May 2010.

LINKS TO REPORTS ON LATEST EVENTS and PROGRAMMES IN THE NORTH EAST

[TD="bgcolor: #F6EECC, align: left"] Veda Sammelan at Sikkim - 22-24 March 2014
[/TD]


Service Activity Focus in North-East and East


Shri Kanchi Kamakoti Peetham carries out many Service activities. Health Care, Community Help and Social Service are some of the key areas where it provides assistance to the Public.


While these are carried out largely in India, the Peetam has a Global presence with Members living in different Countries supporting the work areas.


In India, apart from rendering service in various States, the Peetam has been focusing specially on the North East in sync with the intense requirements of the Region. The Peetam has studied the needs in detail through several surveys, visits of Representatives to the Region and dialogue with a wide cross section of the Society. Thereafter, it has evolved implementation plans to extend assistance to the society.

The Plans implemented so far and those which are under consideration are given below State-wise:


northeast_map.jpg

Choose on the map for State-wise Information

[TD="class: style32"]Assam

Guwahati
Sri Shankar Deb Netralaya Sri Purva Tirupati Balaji Mandir Purva Tirupati Balaji Mandir, Guwahati-Assam - Annual Brahmotsavam- 15- 25 February 2013


Adi%20Shankara%20Shrine.JPG



Adi Sankara Mandap inside Kamakhya Temple, Guwahati, Assam



Adi%20Shankara.JPG



Idol of Shri Adi Sankara inside Kamakhya Temple, Guwahati, Assam



Kamakya%20Photo.JPG




Devi Kamakhya Mandir - Shaktipeeth - Guwahati, Assam

Tripura
Here the plans are to construct a Health Care and Education Complex which will include the following
1.To construct a Health Care Center which will includea full fledged Eye Care Center in or around Agartala for which dialogue with the Government has been initiated on land location.The Government has also assured us of support in making land available.

2.Schools in various places

His Holiness visits an ancient spiritual site in Pilak, Tripura - 12 Oct. 2011
Manipur



A Socio Cultural Complex in Imphal including a Health Care Center to cater to the needs of the Manipur Residents is being planned. Dialogue has already been initiated with the Government who are favourably disposed to the allotment of land on a special basis with offer of all support for the successful start of the Complex.



Some events held in Manipur:
Sikkim

A Shiva Panchayatan Temple has already been constructed in Rani phool close to Gangtok in line with the request of the local Residents.The Temple is a major attraction and satisfies the needs of the Residents.




northeast_sikkim.jpg






Recently (May, 2013), a Veda Patashala has been commenced inside the Temple complex.
Also read: Sri Shankara Jayanthi Mahotsav performed - Viswa Shanti Mahayagnya VIII & Veda Sammelan performed at Sikkim -13 -20 May 2013
Contact Info:
Sri Kanchi Kamakoti Seva Samithi
(Shiva Panchayatan Mandir)
Nandok
Ranipool 737102
East Sikkim
Contact Person Mr R C Mangla
Phones 03592-250174, 9832062029


Meghalaya
Sri Kanchi Kamakoti Vidya Bharti School is running under the auspices of the Peetam in Shillong.Further construction plans are under way as a part of expansion
A Ganesh Temple has also been constructed in Shillong based on public request.
Contact Info:
Sri Kanchi Kamakoti Shankara Health Education And Charitable Trust (Meghalaya)
(Educational Institution)
Jeewan Ram Mungi Devi Goenka Complex,Upper Mawprem
Lower Bara Pathar( Maw Bah)
Shillong 793002 (Meghalay)
Contact Person Mr Baldev
Phone 9436114210
northeast_shillong-school.jpg

Sri Kanchi Kamakoti Vidya Bharati School

Arunachal Pradesh
Dating back to a long tradition in History, Arunachal Pradesh have Social,Cultural and Community requirements which we will be addressing in consultation with the Public and Government of Arunachal Pradesh.
We will also help the patients needing medical attention to be guided to the intended Super Specialty Hospital at Silchar.



West Bengal Kolkata
A Hospital is functioning in South Kolkata which offers free medical treatment to Patients.
Contact Info:



Sankara Nethralaya
147,Mukandapur Eastern Metro By Pass
Kolkata700099
www.sankaranethralaya.org
Phone 033-44013000
Contact Person Mr Komal Dashora
Ved Bhavan Bhajan Samaj
50,Lake Avenue
Kolkata 700026
TEL : 033-24639049
Mob: 9432167901
Contact Person Mr.G.N.Subramanian


North Bengal
Siliguri Sri Triveni Vidyapith (Veda Pathashala) is functioning at Siliguri



Plans are under way to construct a Kanchi Kamakoti Cultural Center at Siliguri to revive the Culture of the Region.

A Complex which will house a Senior Citizen Home with a Mini Hospital, Schools, Exhibition of Indian Murals,Greenery and related facilities like a Library, Recreation arrangements etc over 20 acres of land

Vishva Shanti Maha Yajna Performed at GangaSagar & Siliguri June 5-8, 2012 Darjeeling/Kurseong

Immediate needs are a Senior Citizen Home and a Medical ICU.This matter is under study.




[/TD]



[TD="class: style32"]Assam

Guwahati Sri Shankar Deb Netralaya

Started in 1994,the Shankar Deb Netralaya in Guwahati is a Specialty Eye Care Center located in Guwahati and staffed by some of the finest Eye Doctors of National and International Repute. The Hospital has State of the Art Equipment based on high technology and backed by continuous R&D efforts. The Center takes pride in offering quality eye treatment to the Public at very affordable costs in line with the policy of the Peetam. A Professional Trust manages the Hospital with a sense of future vision and plans for continuous development to meet public needs. Well located in the North East and accepted by the public of the Region, the Center caters to the eye care needs of all the eight States of North East as also the neighbouring Bangla Desh. Several well known Celebrities of India have visited the Hospital and they have endorsed the high quality of treatment offered by the Center. The list includes a former President and the present Prime Minister of India. The Central Government and the State Government of Assam have provided a lot of support to the Organisation.
[/TD]
[TD="class: style32, width: 284"]
ssnetralaya%20guwahati1.jpg
Click here for further details
Contact Info:
Dr. Harsha Bhattacharya, Medical Director
Sri Sankaradeva Nethralaya
(Unit of Sri Kanchi Sankara Health & Education Foundation),
96,Vashishta Road,
Beltola
Guwahati781028
Phones 0361-2272465, 2305516, 2228922, 2228879;
email : [email protected]
website : www.ssnguwahati.org [/TD]

[TD="class: style32, colspan: 2"]


[/TD]

[TD="class: style32"] Sri Purva Tirupati Balaji Mandir
Located in Berkuchi on the outskirts of Guwahati is this popular Balaji Temple constructed on a huge 16-plus acres of land in 1998. Built to traditional requirements the Temple is considered to be a Replica of Tirupathi in the East of India and hence called as Purva Tirupathi Balaji temple.
Click here to read more and see the photo gallery [/TD]
[TD="class: style32"]
Guwahati-Temple2010.jpg
[/TD]

[TD="class: style32, colspan: 2"]Contact Info:
Purva TirupatiSri Balaji Seva Samithi
(Balaji Mandir)
NH 37, Betkuchi, P.O. Garchuk
Guwahati 781035
Phones 0361-2740649,2272466,2131459
Welcome to the Venkateshwara Temple of Guwahati :: Home [/TD]




: kamakoti.org
 
122nd Jayanthi Mahotsavam

122nd Jayanthi Mahotsavam

122nd Jayanthi Mahotsavam of
Jeevan Muktha & Parabrahmaswaroopi
68th Acharya of Sri Kanchi Kamakoti Peetam
H.H. Sri Sri Sri Chandrasekharendra Saraswathi Mahaswamigal


Will be Celebrated ON Saturday June 6th, 2015

With the Blessings of Sri Kanchi Kamakoti Peetadhipathi

H.H.Sri Jayendra Saraswathi Swamigal and H.H.Sri Sankara Vijayendra Saraswathi Swamigal

ALL DEVOTEES ARE INVITED TO PARTICIPATE IN THIS HOLY EVENT

AND RECEIVE THE ANUGRAHAM OF THEIR HOLINESS ACHARYAS

AT

Jayashree & Ramesh’s residence - Phone: 480-782-7815
2413 W. Spruce Drive Chandler, AZ 85286 email: [email protected]

5:30 AM – 1:00 PM
Ganesha Puja
Guru Namaskarams
Sri Ganapati Homam
Navagraha Homam
Avahanthi Homam
Ayushya Homam
Ekadasa Rudra Abhisekham
Sri. Maha Periyavaa Archana
Maha Arathi and Manthra Pushpam

Distribution of Prasadams from SRI. MATAM

1:15 PM Lunch



Source:Sage of Kanchi
 
122nd Jayanthi @Thiruvayaru Periyava Temple

122nd Jayanthi @Thiruvayaru Periyava Temple



By mahesh on May 25, 2015



periyava_temple4.jpg


SRI SRI MAHA PERIAVAA CHANDRASEKARENDRA SARASWATI JAYANTHI

AT SRI CHANDRASEKARENDRA NILAYAM (AT HIS TEMPLE)

AT THIRUVAIYARU, TANJORE DISTRICT

BHAVASWAMY AGRAHARAM, ON JUNE 2, 2015



HIGHLIGHTS OF THE JAYANTHI:

DEVARAM INNISAI,
HOMAMS

FOLLOWED BY PROCESSION OF HIS PHOTOGRAPH IN AN ELEPHANT


ALL ARE CORDIALLY INVITED

CONTACTS : MRS. MAHALAKSHMI SUBRAMANIAN + 91 9840053289
MR. R SUNDARRAMAN + 91 9820059288



https://mahaperiyavaa.wordpress.com/2015/05/25/122nd-jayanthi-thiruvayaru-periyava-temple/
 
Jayendra Saraswathi's 80th Jayanthi

Jayendra Saraswathi's 80th Jayanthi

27th May 2015

Jayendra%20Saraswathi.jpg




CHENNAI:The 80th jayanthi celebrations of the head of Kanchi Kamakoti Peetham, Sri Jayendra Saraswathi was observed at the Sri Bala Vinayagar temple in Saligramam on Monday.


The Sri Bala Vinayagar Seva Trust organised the celebrations in concurrence with the 122nd jayanthi celebrations of the Kanchi Mutt’s Maha Periyavaal, Sri Chandrasekharendra Saraswati swamigal, who is Jayendra Saraswathi’s predecessor. On Monday, Bala Periyava Sri Vijayendra Saraswati, who is the anointed successor to the Kanchi Mutt, honoured his senior by conducting ‘Swarnabhishekham’ before proceeding to shower flower petals by way of ‘Pushpabishekham’.


The temple trust handed out grants worth Rs 1.6 lakh to aged vedic scholars to commemorate their lifetime service and also in recognition of their vedic skills. Eighty scholars were the beneficiaries with a cash grant of Rs 2,000 and a silk dhoti given away. The festivities will continue till June 2, with the temple organisers stating that one homam has been planned for every day and worship including Avahanthi Homam, Ayush Homam and Chaturveda Parayanam are taking place. A special Sri Rudrakrama Parayanam for the peace and well-being of human kind has also been organised. Speaking to the assembled crowd, Jayendra Saraswathi wished for peace and happiness. The junior seer, Vijayendra Saraswati, spoke of how spiritualism should not be seen as a different entity to nationalism. “Nationalism and spiritualism are one and the same. All vedic and ethnic groups should practice the Vedas as decreed to them from birth. That is the way to salvation,” he said.


He also spoke of how the Kanchi Mutt’s various service institutions which had all started as minor charity services have gone on to become entities serving millions of poor people. “The eye hospital was started as a small service institution in Coimbatore. Today, it has provided eye care to many thousands,” he added reiterating that the Kanchi Mutt was strong on its service mentality.

Jayendra Saraswathi's 80th Jayanthi - The New Indian Express
 
Yajur Veda Sammelan at Shrimatam Camp in Mylapore concludes -

Yajur Veda Sammelan at Shrimatam Camp in Mylapore concludes -

Yesterday the seven-day long Yajur Veda Sammelan culminated in the presence of His Holiness Pujya Shri Shankara Vijayendra Saraswathi Shankaracharya Swamigal. More than 80 scholars took part in this sammelan. The entire Yajur Veda consisting of 82 Prashnas were chanted during the seven days.

In an Anugraha Bhashanam to the scholars, His Holiness Pujya Shri Shankara Vijayendra Saraswathi Shankaracharya Swamigal said that the Parayanam had many unique features to it and further, it is a Samarpanam(offering) on behalf of the Vedic fraternity to His Holiness Pujya Shri Jayendra Saraswathi Shankaracharya Swamigal whose 80th Jayanthi celebrations are on.

His Holiness appreciated the fact that the parayanam was conducted by a blend of very experienced senior scholars and upcoming scholars. His Holiness told that it is a very healthy trend for knowledge transfer as it enables the young scholars to imbibe old values and conduct from the seniors along with adoption of proper chanting techniques. His Holiness told that learning of Sanskrit by the student in early stages itself will immensely help during the course of Veda Adhyayana. His Holiness said that the ancient examination tradition “ Kal Vaitta Varam” was also held in a shastric manner.

His Holiness then performed Chandramouleeshwara Puja.

11010627_1650939395138288_4816687702131839265_n.jpg


1551494_1650939371804957_8769604330580959940_n.jpg



10419047_1650939385138289_3518661193654597339_n.jpg








Source:Shri Kanchi Kama Koti Peetam
 
The purpose of prayer is not to petition for benefits

The purpose of prayer is not to petition for benefits




The purpose of prayer is not to petition for benefits. Such petitioning implies either that God does not know what we want, which will militate against His omniscience, or that He waits to be asked and delights in praise, which will degrade Him to the level of ordinary man. Why then do we pray? Though Omniscient God is immanent in every creature and knows what is in the heart of every person, yet, if what we wish to say in prayer remains unsaid, it afflicts our heart and so prayer heals that affliction.

By prayer we do not seek to change what God ordains; in fact, we cannot do so. We go to Him to remove our impurities. As Tiruvalluvar said, we attach ourselves to Him, who has no attachments, to rid ourselves of our attachments. A devout consciousness that God exists will itself do the miracle of alchemising us into purity of nature. We obtain a spiritual charge into our frame by being in His presence.

Agajaana padmaarkam gajaananam ahamisam Anekadam-tam bhaktaanaam ekdantam upaasmahe.

This is a familiar prayer verse addressed to Vinayaka. Agaja is the Divine Mother, Parvathi. As we know, Sri Parvathi is regarded as the daughter of the mountain, Himavan. While even trees, plants and creepers are considered to have motion, because they grow upwards, mountain is static or again,motionless. Being born mountain , Parvathi is Agaja. At the sight of Her beloved child, Vinayaka, Sri Parvathi's face (aananam) beams With joy, even as the lotus face (padma aanana) of Sri Parvathi, Vinayaka is the sun (arka).

For His devotees, Vinayaka showers. Benefits generously -bhaktaanaam anekadam. He has only one tusk - eka-dantam. The devotee says that he is worshipping that elephant-faced Vinayaka - Tam- gajaananam upaasmahe - who is the beloved son of Agaja, etc.

Source : Kamakoti.Org


https://books.google.co.in/books?id...r that God does not know what we want&f=false
 
HH Pujyashri Shankara Vijayendra Saraswathi Shankaracharya Swamigal

HH Pujyashri Shankara Vijayendra Saraswathi Shankaracharya Swamigal

HH Pujyashri Shankara Vijayendra Saraswathi Shankaracharya Swamigal giving darshan to devotees at the Sanskrit college building.


11045293_1651337115098516_7783668692025553049_n.jpg



10407836_1651337128431848_7644070613715210640_n.jpg



11078115_1651337118431849_2406577173094703786_n.jpg



Source: Shri Kanchi Kama Koti Peetam
 
HH Pujyashri Shankara Vijayendra Saraswathi Shankaracharya Swamigal

Tomorrow - 29 May - Sanyasa Sweekara Day of HH Pujyashri Shankara Vijayendra Saraswathi Shankaracharya Swamiji - It was on this day in 1983 that His Holiness received Sanyasa Deeksha at the age of 13.


549385_1651341335098094_3718746813337795594_n.jpg




Source:Shri Kanchi Kama Koti Peetam
 
"No devotee leaves the Nochiam Ashram hungry!"

"No devotee leaves the Nochiam Ashram hungry!"

11351410_10153318891149244_1266104987620244780_n.jpg




From the laying of foundation to consecration, the construction of the temple for Sri Lalitha Parameswari, a part of Shanti Ashramam, has been a saga of determination, tremendous willpower and faith.

Octogenarian Rajalakshmi Vittal’s faith in the Kanchi Mahaswami, Sri Chandrasekharendra Saraswati, whose devotee she has been for five decades. She always believed and continues to do so that it is his grace that has made the project possible. “Otherwise, how could an old woman with meagre resources and little manpower have raised a facility that is Shanti Ashramam,” she asks. Hurdles and challenges were many but she overcame them through her absolute devotion. Situated on the banks of the Kollidam in Nochiyam,

Tiruchi, the Ashramam has a Veda Patasala, gosala – both favourites of the Sage of Kanchi – a residential complex for senior citizens. The temple that was consecrated a year ago has shrines for Adi Sankara, Veda Vyasa, Paramacharya,Dakshinamurti and so on. Pujas and festivals arecelebrated with fervour and no devotee leaves hungry. Describing herself as an old broken doll, Rajalakshmi Vittal has her eyes set on the future. “Construction and arrangements for consecration involved continuous supervision and cash transactions. Besides, the few who stayed here and the Patasala children had to be fed. All of these gave me many anxious moments. I often wondered why I, a frail human being, was doing all this. But I would pray to him and leave everything for him to take care,” says Rajalakshmi. The Ashramam draws devotees from all parts of the country and abroad. “Yes, they read the links on internet and visit here. Many even call me. Technology has made distance meaningless,” she exclaims.

Taking the project forward is her mission and her present aim is to create a corpus fund for the project. “At present, nothing is hoarded. Devotees’ offerings are used to serve their needs. Every night, the account is read out to Sri Lalitha Parameswari. But resource is essential, if the daily pujas, annadanam and festivals should continue even after my time,” she observes. Recently, she arranged a meeting of devotees from all walks of life and distinguished citizens to give them an update and talk about a corpus fund. “This temple and the facilities attached are for the people, who actually created them through their contributions. That was how Periyava visualised the implementation of any project aimed at human welfare. This project needs people’s support for sustenance and a corpus fund is the need of the hour. Little drops from you together will secure the future of this project, which was Periyava’s dream,” she said. Also receipt books are available.

The trust has the following bank accounts in the name of ‘Sri Jagadguru Kanchi Mamunivar Charitable Trust’ –

She may be contacted at numbers 9443370605, 9842441091.

Please send your invaluable contributions in one of the following ways:

I) Demand drafts or cheques made in favour of 'Sri Jagadguru Kanchimamunivar Charitable Trust' may be sent to the The Ashramam address:

Sri Jagadguru Kanchi Mamunivar Charitable Trust, 4/305, Shanthi Ashram, Ayyan Vaikkal South Bank, Kollidam North Bank, Madhavaperumal Koil, Nochiyam, Tiruchi 621216.

II) Money may be transferred online to either of these three banks. Account Holder Name is 'Sri Jagadguru Kanchimamunivar Charitable Trust'. You may also put in Mami's name Smt Rajalakshmi Vittal in brackets:

1) Lakshmi Vilas Bank

A/C number 0784301000016904
IFSC Code: LAVB0000784

Bank Address: 64/3C, Chennai Main Road,Opp.Punjab National Bank,N.S.Complex,No.1, Tollgate, Bikchandar Kovil Panchayat,Uthamarkoil, Mannachanallur (TK), Trichy
State : Tamil Nadu
City : Uthamarkoil
Pin No. : 621216

2) Indian Bank

A/C Number: 886244176
IFSC Code: IDIB000S110

Bank Address: 51, Sannadhi Street Tiruvanai Koil, Trichy 620005
Tamil Nadu

3) City Union Bank Ltd

A/C Number: 115001001829205
IFSC Code: CIUB0000115

Address: Kamakoti No. 29, 1st floor, EVS Chari Road
State: Tamil Nadu
Branch: Srirangam (Trichy)

Celebration

Samvatsara abishkeam is on at Shanti Ashramam since May 23. Special pujas, homams and cultural programmes are happening on a daily basis. Maha Periyava Jayanti will be celebrated on June 2.

*****
Source: The Hindu



Source; Sage of Kanchi

Panchanathan Suresh
 
இன்று பீம ஏகாதசி / நிர்ஜல ஏகாதசி

(இன்று பீம ஏகாதசி / நிர்ஜல ஏகாதசி)

ஏகாதசியின் ஏற்றம் - தெய்வத்தின் குரல்
***********************************************************
வ்ரதோபவாஸங்களில் உச்ச ஸ்தானத்தில் இருப்பது ஏகாதசி.

ந காயத்ர்யா : பரம் மந்த்ரம் ந மாது : பர தைவதம் *
ந காச்யா : பரமம் தீர்த்தம் நைகாதச்யா : ஸமம் வ்ரதம் **

'காயத்ரிக்கு மேலே மந்தரமில்லை;அம்மாவுக்கு மேலே தெய்வமில்லை (தாயிற் சிறந்ததொரு கோயிலுமில்லை) ;காசிக்கு மேலே தீர்த்தமில்லை'என்று சொல்லிக் கடைசியில் 'ஏகாதசிக்கு ஸமானமாக வ்ரதுமெதுவுமில்லை'என்று முடிகிறது. மற்றதற்கெல்லாம் 'மேலே'ஒன்றுமில்லை என்பதால் அவற்றுக்கு 'ஸமமாக'ஏதாவது இருந்தாலும் இருக்கலாம் என்று ஆகிறது. ஆனால் வ்ரதங்களை எடுத்துக்கொண்டால், அவற்றில் ஏகாதசிக்கு 'மேலே'மட்டுமில்லாமல், அதற்கு 'ஸமமாக'க் கூட எதுவுமில்லையென்று ரொம்பவும் சிற்ப்பித்துச் சொல்லியிருக்கிறது.

அஷ்ட வர்ஷாதிக : மர்த்ய : அபூர்ணாசீதி வத்ஸர:
ஏகாதச்யாம் உபவஸேத் பக்ஷயோ : உபயோ அபி:

என்று தர்ம சாஸ்த்ரம் கூறுகிறது. அதாவது மநுஷ்யராகப் பிறந்தவர்களில் எட்டு வயஸுக்கு மேல் எண்பது வயகுக்கு உட்பட்ட எல்லோரும் இரு பக்ஷங்களிலும் வரும் ஏகாதசிகளில் உபவாஸம் இருக்க வேண்டும் என்று அர்த்தம். எந்த ஸம்ப்ரதாயக்காரன், ஆணா பெண்ணா என்ற வித்யாஸமில்லாமல், 'மர்த்ய', அதாவது மநுஷ்யராகப் பிறந்த எல்லோரும் ஏகாதசி உபவாஸம் அநுஷ்டிக்க வேண்டும் என்று இது சொல்கிறது. ரொம்பவும் கருணையோடு குழந்தைகளையும், தள்ளாத கிழவர்களையும் சிரமப்படுத்த வேண்டாமென்றுதான் எட்டு வயஸுக்குக் கீழே இருப்பவர்களுக்கும், எண்பது வயஸுக்கு மேலே போனவர்களுக்கும் விதிவிலக்குக் கொடுத்திருக்கிறது. அவர்கள் உபவாஸம் இருக்கக் கூடாது. என்று கண்டிப்புச் செய்ததாக அர்த்தமில்லை. முடிந்தால் அவர்களும் இருக்கலாம். முடியவில்லை என்பதால் இல்லாவிட்டாலும் பாதகமில்லை என்று அர்த்தம்.

மஹாராஷ்டிரம் முதலிய இடங்களில் ஏகாதசியன்று பச்சைக் குழந்தைக்குக்கூட பால் கொடுக்காத தாய்மார்கள் இருந்திருக்கிறார்கள்;அந்தக் குழந்தைகளும் அவர்களுடைய நம்பிக்கையிலேயே நன்றாக இருந்திருக்கின்றன என்று சொல்வார்கள். இத்தனை 'எக்ஸ்ட்ரீம் டிஸிப்ளி'னை தர்ம சாஸ்திரகாரகர்களே எதிர்பார்க்கவுமில்லை;ரூலாகப் போடவுமில்லை.

பகவான் கை கொடுப்பான் என்று நம்பி தைர்யமாகப் பூர்ண நியமத்தோடுதான் ஆரம்பிக்க வேண்டும். அப்படியும் முடியாவிட்டால் வீம்பாகப் பட்டினி கிடந்து தேஹ ச்ரமத்தையும் மனஸ் கஷ்டங்களையும் வரவழைத்துக் கொள்ள வேண்டியதில்லை.

ஏகாதசி தவிர மற்ற உபவாஸ தினங்களில் ஒரே பொழுது பலஹாரம் (சாஸ்த்ரீய பலஹாரத்தைச் சொல்லாமல், தோசை-இட்லி பலஹாரத்தைத்தான் சொல்கிறேன்) செய்யலாம். இன்னொரு பொழுது சாஸ்தீரிய பலஹாரமான பழம், பால் மட்டும் சாப்பிடலாம். முடியாதவர்கள் ஒருபொழுது அன்னம், ஒருபொழுது தோசை-இட்லி மாதிரி பலஹாரம் பண்ணலாம். ஆனால் முழு நியமப்படி மாற்றிக் கொள்ள முயற்சி பண்ணிக் கொண்டேயிருக்க வேண்டும்.

ஏகாதசியில் நிர்ஜலமாயிருந்தால் ரொம்பவும் ச்ரேஷ்டம். அது ரொம்பவும் கஷ்டமும். ஸாத்விகமான பானங்கள் மட்டும் பண்ணுவது அடுத்தபடி. அதற்கும் அடுத்தப்படி நிஜப் பலஹாரமாகப் பழத்தோடு பால் சாப்பிடுவது. அப்புறம் ஒருவேளை மட்டும் பற்றுப்படாத ஸத்துமா, பூரி மாதிரியானவற்றைச் சாப்பிட்டு இன்னொரு வேளை பழம், பால் ஆஹாரம் செய்வது. இன்னம் ஒருபடி கீழே, ஒருவேளை பக்வமான, புஷ்டியான இட்லி, தோசை, பொங்கல், உப்புமா இத்யாதியும் இன்னொரு வேளை பால் பழமும சாப்பிடுவது.
இதற்கும் கீழே போகப்படாது. அதாவது ஒரு வேளைகூட அன்னம் சாப்பிடுவதாக இருக்கப்படாது. மற்ற உபவாஸங்களில் அதமபக்ஷமாக ஒரு வேளை அன்னம், ஒரு வேளை இட்லி தோசை என்று வைத்துக் கொள்ளும் அளவுக்கு ஏகாதசியைக் கொண்டு வந்துவிடக் கூடாது. ஏகாதசியில் அன்னத்தைச் சாப்பிட்டால் பிராயச்சித்தமே கிடையாது என்றிருக்கிறது.

சிலவிதமான நோயாளிகள், பலஹீனர்கள், அன்னம் தவிர எதுவுமே ஜெரித்துக் கொள்ள முடியவில்லையென்று நிர்பந்தம் ஏற்பட்டால் சாத்தைக் கஞ்சி வடிக்காமல் ஹவிஸ்ஸாகப் பண்ணி அதில் உப்பு, புளி, காரம் எதுவுமே சேர்க்காமல் ஒருவேளை மட்டும் ஸ்வல்பம் ஏகாதசியன்று சாப்பிடலாம். ரொம்பவும் அசக்தமானவர்களுக்குத்தான் இந்த relaxation. மற்றவர்களுக்கில்லை. அன்று ஒருவன் சாப்பிட்டால் அதில் ஒவ்வொரு பிடியிலும் நாயின் அமேத்யத்துக்கு ஸமமான பாவத்தைச் சாப்பிடுகிறான் என்று மிகவும் கடுமையாகவே சொல்லியிருக்கிறது





Source: Sage of Kanchi
 
Status
Not open for further replies.

Latest ads

Back
Top